Teravihi en faziletli
kılma şekli, 10 selâm ile ikişer rek`atlar halinde kılmaktır. Yaygın
olan kılma şekli ise, 4 rek`atta bir selâm vermek suretiyle kılmaktır.
6 rek`atta bir selâm vererek de kılınabilir. Teravihi iki rek`atta bir
oturmak suretiyle tek selâmla 20 rek`at birden kılmak da mümkündür.
Ancak gece namazlarını 8 rek`attan çok olarak bir selâmla kılmak mekruh
olduğundan teravihi de bu tarzda kılmamalıdır. Teravih kaç selâmla
kılınırsa kılınsın, iki rek`atta bir mutlaka oturarak kılınmalıdır.Eğer
iki rek`attan sonra oturmayıp 4 rek`atta bir oturulmuş ise, o 4
rek`atlar iki rek`at sayılır. Selâm verilmese bile, her iki rek`at
sonunda mutlaka oturulmalıdır.


* Teravih kelimesinde
rahatlama mânası vardır. Bu sebeble 4 rek`at başında selâmdan sonra
biraz oturularak rahatlanmalıdır. Bu süre içinde istiyen kendi kendine
bir şeyler okur. Yahut tefekkür eder. Yahut da tesbihte bulunur.
Bunlarda, namaz kılan kimse muhayyerdir. Memleketimizde ise, ekseriya
müezzinler, cemaatın da iştirâkiyle sesli olarak salâvat okur, cehrî
zikir yaparlar.

* Teravih namazı dörder
dörder kılınıyorsa ilk oturuşta Tehıyyat`dan sonra salâvatlar da
okunur. Bu, sünnet-i müekkededir. Hattâ bâzı müctehidlere göre farzdır.
Cemaat usansa bile, imam bunları terkedemez. Ayrıca 3. rek`atın başında
da Fâtiha`dan önce yine Sübhâneke okunur.

* Teravihi hatim ile
kılmak da sünnettir. Cemaate ağır gelmesi sebebiyle hatimle kılmak
sünneti terkedilmez. Bir beldenin bir camiinde bu sünnet mutlaka yerine
getirilmelidir.

* Yatsının farzını tek
başına kılan kimse teravihi cemaatle kılabilir. Ancak yatsının farzı
cemaatle kılınmadan teravihin cemaatle kılınması caiz olmaz.

* Cemaatin memnun olması
için imamın kırâet ve rükünleri sür`atle yapması mekruhtur. Mes`ûliyet
duygusu taşıyan bir imam, çabuk kıldırayım diye kırâeti anlaşılmaz hâle
getirmekten, ta`dîl-i erkânı terkten, tesbih sayılarını üçten az
yapmaktan kaçınır.

* Hatimle namaz kıldıran
imam, hatmi Ramazan-ı şerîf`in 27. gecesi tamamlamalıdır. Hatimle
kılınmıyorsa Fîl sûresinden aşağısını okumak, tek sûre ve karışık
âyetler okumaktan daha faziletlidir. Böylece rek`at sayısı da daha
kolay bilinir.

* Bir özür olmaksızın
teravihi oturarak kılmak câiz ise de, fazilet ve sevabını azaltır. İmam
kendisinde özür olsun olmasın teravihi oturarak kıldırabilir. Cemaat
ise ayakta kılarlar. Ancak ayrılık olmasın diye cemaatın da oturarak
kılmaları müstehab olur.

*Teravihi ve vitri başka başka imamlarla kılmak câizdir.
* Uyku iyice bastırmış halde teravih kılmak mekruhtur.
* Vitir ile teravih arasında biraz oturmak da müstehabdır.
* Teravihi cemaatle kılan, vitri de cemaatle kılacağı gibi, yalnız başına da kılabilir.
* Teravih namazının her
iki rek`atında teravih namazına niyet etmek gerekmez. Çünkü 20
rek`attan ibaret teravih namazı, bir tek namaz hükmündedir. Bunun için
namaza başlarken yapılan niyet kâfidir. * *